Zvýšenie úrovne odborného vzdelávania na
SPoŠ
vo Veľkých Kapušanoch
Projekt realizovaný v rámci Sektorového operačného
programu
Ľudské zdroje
- Priorita 3: Zvýšenie kvalifikačného potenciálu a adaptability zamestnancov a osôb vstupujúcich na trh práce
- Opatrenie 3.1: Prispôsobenie odbornej prípravy a vzdelávania požiadavkám spoločnosti založenej na vedomostiach
Európsky sociálny fond

realizácia projektu
október 2006 – august 2008
Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou.
Popis projektu
Celkový cieľ projektu:
Celkovým cieľom projektu je vytvoriť, overiť a upraviť učebné
osnovy vzhľadom na aktuálne potreby trhu práce regiónu a
spoločnosti založenej na vedomostiach.
Špecifické ciele projektu:
Špecifický cieľ 1
Preskúmať požiadavky zamestnávateľov vzhľadom na odbornú
pripravenosť absolventov v poľnohospodárstve.
Špecifický cieľ 2
Vytvoriť učebné osnovy pre vybrané skupiny odborných a
všeobecno-vzdelávacích predmetov rešpektujúce požiadavky
zamestnávateľov.
Špecifický cieľ 3
Overiť novovytvorené učebné osnovy vo výučbe profilovaných
predmetov na vzorke žiakov.
Špecifický cieľ 4
Vyhodnotiť výsledky projektu za účasti zamestnávateľov .
Cieľové skupiny projektu:
- pedagogickí pracovníci,
- žiaci stredných škôl,
- žiaci stredných škôl pochádzajúcich zo znevýhodneného prostredia.
Aktivity projektu:
Aktivity v rámci špecifického cieľa 1:
- Vytvoriť dotazník na zmapovanie požiadaviek trhu práce vzhľadom na odbornú
- pripravenosť absolventov študijných odborov Strednej
poľnohospodárskej školy.
- Distribuovať dotazníky a pozvánky na úvodný seminár projektu
zamestnávateľom.
- Úvodný seminár projektu v priestoroch Strednej
poľnohospodárskej školy
- Vyhodnotiť výsledky dotazníkov
- Vyhotoviť brožúru o výsledkoch prieskumu
Aktivity špecifického cieľa 2:
- Zostaviť tímy odborných predmetov a tímy vybraných
všeobecnovdelávacich predmetov
- Publikovať čiastkové výsledky projektu
- Vypracovať učebné osnovy a vytvoriť doplnkové učebné texty pre
jednotlivé predmety
- Vybrať vzorky žiakov na pilotné vyučovanie
- Publikovať čiastkové výsledky projektu
Aktivity špecifického cieľa 3:
- Pilotné vyučovanie
- Publikovať doterajšie výsledky
Aktivity špecifického cieľa 4:
- Vyhodnotiť výsledky pilotného vyučovania
- Uskutočniť konferenciu pre zamestnávateľov
Očakávané výsledky projektu:
- výstup
- 37 inovovaných a novovytvorených učebných osnov a učebných plánov
- 6000 strán novovytvorených učebných textov
- 60 žiakov zúčastnených na programoch založených na inovovaných a novovytvorených učebných osnovách
- výsledok
- 25% žiakov študujúcich podľa inovovaných a novovytvorených učebných osnov z celkového počtu žiakov školy
- 43% inovovaných a novovytvorených učebných osnov z celkového počtu učebných osnov používaných na škole
- dopad
- 37 inovovaných a novovytvorených učebných osnov fungujúcich po 12 mesiacoch od ukončenia pomoci
- 241 žiakov odborného vzdelávania študujúcich podľa inovovaných a novovytvorených učebných osnov po 12 mesiacov od ukončenia pomoci
Pridaná hodnota projektu:
Investície do rozvoja ľudských zdrojov prostredníctvom
vzdelávania a prípravy sa premietnu do:
- zvýšenia celkového kvalifikačného potenciálu a adaptability osôb vstupujúcich na trh práce,
- vytvorenia základu pre celoživotné vzdelávanie odborníkov,
- celkového ekonomického a sociálneho rozvoja regiónu,
- rozvoja kvality vzdelávacou inštitúciou ponúkaných vzdelávacích služieb,
- vytváraniu nových pracovných miest,
- zvýšeniu miery zamestnanosti mladých.
Inštitucionálny
rámec projektu:
a) Riadenie projektu Riadenie projektu zabezpečuje Stredná
poľnohospodárska škola v súlade s organizačným poriadkom školy.
b) Implementácia aktivít
Manažér projektu spolu s koordinátorom projektu vykonávajú –
zabezpečenie publicity projektu, zabezpečenie informovanosti
verejnosti o aktivitách projektu, organizovanie aktivít
projektu, zber a hodnotenie dotazníkov, vyhotovenie brožúry o
výsledkoch prieskumu, zostavenie tímov odborných predmetov a
tímov vybraných všeobecnovzdelávacích predmetov, koordinácia
práce tímov, výber predmetov a žiakov na overovanie, koordinácia
práce tímov pri vypracovávaní učebných textov, koordinácia
vyučovania podľa nových učebných osnov, zisťovanie a spracovanie
výsledkov, organizácia konferencie pre zamestnávateľov,
zabezpečenie uplatnenia vytvorených učebných osnov a učebných
plánov na SPoŠ.
Účtovník – riadi finančné hospodárenie projektu a nesie
zodpovednosť za dodržiavanie podmienok čerpania a použitia
finančných prostriedkov projektu a za správnosť účtovníctva a
mzdového účtovníctva.
c) Monitorovanie
Monitorovanie bude zabezpečiť SPoŠ prostredníctvom interných
pracovníkov. Zdroje údajov: výstupy vyučovania na základe novovytvorených
učebných osnov a projektového vyučovania, výsledky testov a
osobných rozhovoroch.
Dopad projektu:
a) finančná udržateľnosť
Po ukončení financovania aktivít z nenávratného finančného
príspevku aktivity budú financované z vlastných zdrojov.
Dodatočný nárast vlastných zdrojov dosiahne škola zo zvýšenia
sumy štátnej dotácie v dôsledku zvyšovania počtu žiakov na
škole. Tento nárast možno predpokladať z dôvodu zvýšenia
atraktívnosti študijných odborov. Škola môže poskytovať svoje
vzdelávacie služby prípadným záujemcom, t.j. vytvára kurzy
celoživotného vzdelávania v rámci ktorých využije overené
inovované učebné osnovy a učebné texty. K udržateľnosti projektu
prispievajú aj postupy a metódy realizácie jednotlivých aktivít,
ktoré budú využité pri implementácií ďalších projektov v oblasti
vzdelávania a prípravy.
b) inštitucionálna úroveň
Realizácia projektu je opodstatnená z dôvodu zaostalosti regiónu
v oblasti odborného vzdelávania. Dôsledkom týchto problémov je
rast nezamestnanosti mladých. Poskytovanie odborného vzdelávania
a prípravy, ktoré vyhovujú požiadavkám trhu práce, ako aj
požiadavkám spoločnosti založenej na vedomostiach je jedinou
cestou ako zlepšiť možnosti absolventov odborných škôl pri
hľadaní zamestnania.
c) strategická úroveň
Celkový cieľ projektu prispieva k výchove vysokokvalifikovaných
a flexibilných mladých ľudí, ktorí sú schopní so silnými
kompetenciami v informačných a komunikačných technológiách,
dostatočnými jazykovými, podnikateľskými a sociálnymi
vedomosťami a zručnosťami uplatniť sa na trhu práce a pružne
reagovať na všetky jeho zmeny. Práve tieto zručnosti a vedomosti
vytvárajú možnosti pre mladých ľudí získať kvalitnejšie pracovné
miesto. V rámci projektu bude overovaný postup implementácie nových
učebných osnov, učebných plánov a projektového vyučovania vo
vyučovaní odborných predmetov |