STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY
Učebné osnovy predmetu
ANGLICKÝ JAZYK
Študijný odbor: |
4210 6 00 |
|
agropodnikanie |
Odborné zameranie: |
11 |
|
agroturistika |
Denné štúdium absolventov základnej školy
1. Charakteristika predmetu
Primárnym cieľom vyučovania cudzích jazykov v škole vo všeobecnosti
je podpora vzájomného porozumenia medzi ľuďmi rôznych krajín a
umožnenie komunikácie s nimi. Anglický jazyk má navyše špecifické
postavenie ako medzinárodný jazyk v obchode, technike, cestovnom
ruchu, vede, diplomacii, ako aj v mnohých iných oblastiach ľudských
aktivít. Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú,
individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa a komunikovať
v cudzom jazyku najmä v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju
osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom
trhu práce. Okrem toho vyučovanie cudzích jazykov formuje kritické
myslenie, myšlienkovú a rečovú tvorivosť, motiváciu žiakov k
dosiahnutiu čo najvyššej jazykovej úrovne, samostatnosť v učení sa a
zodpovednosť za študijné výsledky. Prvotný cieľ jazykového
vyučovania je komunikatívny cieľ, t.j. osvojenie si komunikatívnej
kompetencie s cieľom rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti: ústny
prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav. Obsahom výučby cudzích
jazykov je systematické formovanie, rozvíjanie a sústavné
prehlbovanie zručností, vedomostí a návykov zameraných na tieto
oblasti: rečové zručnosti, jazykové funkcie, tematické okruhy,
jazykové prostriedky. Žiaci majú nadobudnuté všeobecné vedomosti a
zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s
odborným profilom absolventa.
2. Rozpis učiva
1. ročník
(3 hodiny týždenne, spolu 96 hodín)
Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Rodina |
7 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Osobné údaje – meno, bydlisko, dátum a
miesto narodenia, rodinný stav, profesia. Číslovky -
udávanie času, dátumu |
|
|
|
1.2. |
|
Opis osoby – vzhľad, povahové črty |
|
|
|
1.3. |
|
Rodinné vzťahy – členovia rodiny, vzťahy
medzi súrodencami, rodičmi a deťmi, starí rodičia, pomoc v
rodine, domáce práce, rodinné oslavy . Podstatné mená -
jednotné, množné číslo, neurčitý, určitý, nulový člen |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Kultúra a umenie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Kiná, koncerty – počet, druhy, návštevnosť.
Počítateľné a nepočítateľné podstatné mená |
|
|
|
2.2. |
|
Známe osobnosti – speváci, herci, režiséri.
Osobné zámená |
|
|
|
2.3. |
|
Školské podujatia. Pomocné sloveso – to be |
|
|
|
|
|
3. |
|
Šport |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Druhy športu – kolektívne, individuálne,
letné a zimné, vodné, adrenalínové. Číslovky – základné,
radové, násobné |
|
|
|
3.2. |
|
Šport, ktorý ma zaujíma – aktívne, pasívne a
dôvody. Základné pravidlá pravopisu. |
|
|
|
3.3. |
|
Pravopis pri slovesách - koncovky –s, -es |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Bývanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Môj domov – opis domu, bytu, vybavenie
miestností, nábytok, práce v domácnosti. Základné
zvláštnosti vetnej stavby v anglickej vete – there is, there
are |
|
|
|
4.2. |
|
Bývanie v meste a na vidieku – výhody a
nevýhody |
|
|
|
4.3. |
|
Ideálne bývanie – vlastné predstavy o
bývaní. Sloveso want to |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Obchod a služby |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Nákupné zariadenia, obchody, hypermarkety,
trhoviská. Pevný slovosled v oznamovacej vete |
|
|
|
5.2. |
|
Služby - pošta, banka. Opytovacie zámená |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Zdravie a životný štýl |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
Návšteva u lekára. Otázka na podmet |
|
|
|
6.2. |
|
Zdravý spôsob života – správna životospráva,
telesná a duševná hygiena. Privlastňovacie zámená |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Cestovanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
Cieľ cestovania – za prácou, na dovolenku,
služobne. Príslovky miesta |
|
|
|
7.2. |
|
Dopravné prostriedky – porovnanie, výhody a
nevýhody Otázka na ostatné vetné členy |
|
|
|
7.3. |
|
Informácie o vlaku, ubytovaní, na recepcii,
rezervácia |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
Vzdelanie |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.1. |
|
Školský systém – typy školských zariadení,
druh skúšok, organizácia školského roka, klasifikácia,
prázdniny. Príslovky času a častosti deja. Postavenie
frekvenčných prísloviek |
|
|
|
8.2. |
|
Vyučovanie – trvanie, rozsah, predmety,
prestávky, školské stravovanie, aktivity na hodine.
Postavenie príslovkového určenia vo vete |
|
|
|
8.3. |
|
Život študenta – voľný čas, záľuby,
mimoškolské aktivity, brigády, priatelia, vreckové.
Oznamovací slovesný spôsob |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Zamestnanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. |
|
Typy zamestnania – fyzická práca, duševná
práca, voľba povolania, jej motivácia. Rod podstatných mien.
Prijímací pohovor, žiadosť o zamestnanie, životopis.
Ukazovacie zámená |
|
|
|
9.2. |
|
Ideálne zamestnanie |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Stravovanie |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
|
Jedlá a nápoje počas dňa – raňajky, obed,
večera |
|
|
|
10.2. |
|
Stravovacie zariadenia – stravovanie v
škole, doma, v reštaurácii. Predložky jednoduché – at, on,
in |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
Záľuby, voľný čas a životný štýl |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1. |
|
Možnosti trávenia voľného času. Jednoduchý
prítomný slovesný čas |
|
|
|
11.2. |
|
Organizovaný voľný čas – mimoškolské
aktivity, krúžky, brigády. Zápor pri plnovýznamových
slovesách |
|
|
|
11.3. |
|
Individuálne záľuby – umenie, kultúra,
hudba, knihy, šport, domáce práce, príroda |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Obliekanie a móda |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. |
|
Typy odevov – podľa klímy a počasia. Genitív
podstatných mien |
|
|
|
12.1. |
|
Výber a starostlivosť o oblečenie –
oblečenie na rôzne príležitosti. Jednoduchý minulý slovesný
čas. Pravopis pri slovesách – koncovka -ed |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Krajina, ktorej jazyk sa učím – USA
a Veľká Británia |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13.1. |
|
Poloha a obyvatelia. Prítomný priebehový
slovesný čas |
|
|
|
13.2. |
|
Miesto (mesto, veľkomesto), ktoré by som
navštívil. Písanie veľkých písmen |
|
|
|
13.3. |
|
Výnimočnosť, zvyky, tradície a konvencie |
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
Slovensko – moja vlasť |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14.1. |
|
Poloha a obyvatelia. Množné číslo
podstatných mien – koncovky -s/es |
|
|
|
14.2. |
|
Miesta, ktoré by som odporučil cudzincom |
|
|
|
14.3. |
|
Zvyky, tradície, konvencie |
|
|