STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY
Učebné osnovy predmetu
ANGLICKÝ JAZYK
Študijný odbor: |
4210 6 00 |
|
agropodnikanie |
Odborné zameranie: |
11 |
|
agroturistika |
Denné štúdium absolventov základnej školy
1. Charakteristika predmetu
Primárnym cieľom vyučovania cudzích jazykov v škole vo všeobecnosti
je podpora vzájomného porozumenia medzi ľuďmi rôznych krajín a
umožnenie komunikácie s nimi. Anglický jazyk má navyše špecifické
postavenie ako medzinárodný jazyk v obchode, technike, cestovnom
ruchu, vede, diplomacii, ako aj v mnohých iných oblastiach ľudských
aktivít. Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú,
individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa a komunikovať
v cudzom jazyku najmä v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju
osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom
trhu práce. Okrem toho vyučovanie cudzích jazykov formuje kritické
myslenie, myšlienkovú a rečovú tvorivosť, motiváciu žiakov k
dosiahnutiu čo najvyššej jazykovej úrovne, samostatnosť v učení sa a
zodpovednosť za študijné výsledky. Prvotný cieľ jazykového
vyučovania je komunikatívny cieľ, t.j. osvojenie si komunikatívnej
kompetencie s cieľom rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti: ústny
prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav. Obsahom výučby cudzích
jazykov je systematické formovanie, rozvíjanie a sústavné
prehlbovanie zručností, vedomostí a návykov zameraných na tieto
oblasti: rečové zručnosti, jazykové funkcie, tematické okruhy,
jazykové prostriedky. Žiaci majú nadobudnuté všeobecné vedomosti a
zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s
odborným profilom absolventa.
2. Rozpis učiva
2. ročník
(3 hodiny týždenne, spolu 96 hodín)
Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Rodina |
7 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Osobné údaje – meno, bydlisko, dátum a
miesto narodenia, rodinný stav, profesia |
|
|
|
1.2. |
|
Opis osoby – vzhľad, povahové črty |
|
|
|
1.3. |
|
Prídavné mená – stupňovanie
(pravidelné, nepravidelné, opisom). Pravopis pri prídavných
menách – koncovky -er, -est |
|
|
|
1.4. |
|
Rodinné vzťahy – členovia rodiny, vzťahy
medzi súrodencami, rodičmi a deťmi, starí rodičia, pomoc v
rodine, domáce práce, rodinné oslavy |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Kultúra a umenie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Kiná, koncerty – počet, druhy, návštevnosť |
|
|
|
2.2. |
|
Známe osobnosti – speváci, herci, režiséri |
|
|
|
2.3. |
|
Školské podujatia |
|
|
|
2.4. |
|
Určité slovesné tvary modálnych slovies –
can, may |
|
|
|
|
|
3. |
|
Šport |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Druhy športu – kolektívne, individuálne,
letné a zimné, vodné, adrenalínové |
|
|
|
3.2. |
|
Šport, ktorý ma zaujíma – aktívne, pasívne a
dôvody |
|
|
|
3.3. |
|
Neurčitok prítomný |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Bývanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Môj domov – opis domu, bytu, vybavenie
miestností, nábytok, práce v domácnosti |
|
|
|
4.2. |
|
Zložené predložky |
|
|
|
4.3. |
|
Bývanie v meste a na vidieku – výhody a
nevýhody |
|
|
|
4.4. |
|
Ideálne bývanie – vlastné predstavy o
bývaní. Sloveso want to |
|
|
|
4.5. |
|
Určité slovesné tvary pomocných
slovies – will, would |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Obchod a služby |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Nákupné zariadenia, obchody, hypermarkety,
trhoviská. |
|
|
|
5.2. |
|
Rozkazovací slovesný spôsob |
|
|
|
5.3. |
|
Služby - pošta, banka |
|
|
|
5.4. |
|
Určité slovesné tvary pomocného slovesa -
shall |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Zdravie a životný štýl |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
Návšteva u lekára. Otázka na podmet |
|
|
|
6.2. |
|
Zdravý spôsob života – správna životospráva,
telesná a duševná hygiena. |
|
|
|
6.3. |
|
Určité slovesné tvary modálnych slovies –
must, have to. Zápor pri pomocných a spôsobových slovesách |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Cestovanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
Cieľ cestovania – za prácou, na dovolenku,
služobne |
|
|
|
7.2. |
|
Viacvýznamovosť predložiek – at, on, in |
|
|
|
7.3. |
|
Dopravné prostriedky – porovnanie, výhody a
nevýhody |
|
|
|
7.4. |
|
Informácie o vlaku, ubytovaní, na recepcii,
rezervácia |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
Vzdelanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.1. |
|
Školský systém – typy školských zariadení,
druh skúšok, organizácia školského roka, klasifikácia,
prázdniny |
|
|
|
8.2. |
|
Vyučovanie – trvanie, rozsah, predmety,
prestávky, školské stravovanie, aktivity na hodine |
|
|
|
8.3. |
|
Tvary nepravidelných slovies
(minimálne 60 slovies) |
|
|
|
8.4. |
|
Život študenta – voľný čas, záľuby,
mimoškolské aktivity, brigády, priatelia, vreckové |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Zamestnanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. |
|
Typy zamestnania – fyzická práca, duševná
práca, voľba povolania, jej motivácia |
|
|
|
9.2. |
|
Prijímací pohovor, žiadosť o zamestnanie,
životopis |
|
|
|
9.3. |
|
Ideálne zamestnanie |
|
|
|
9.4. |
|
Určité slovesné tvary slovesa - would
like |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Stravovanie |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
|
Jedlá a nápoje počas dňa – raňajky, obed,
večera |
|
|
|
10.2. |
|
Stravovacie zariadenia – stravovanie v
škole, doma, v reštaurácii |
|
|
|
10.3. |
|
Vyjadrenie budúceho deja - going to |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
Záľuby, voľný čas a životný štýl |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1. |
|
Možnosti trávenia voľného času. Príslovky
spôsobu a miery |
|
|
|
11.2. |
|
Organizovaný voľný čas – mimoškolské
aktivity, krúžky, brigády |
|
|
|
11.3. |
|
Individuálne záľuby – umenie, kultúra,
hudba, knihy, šport, domáce práce, príroda |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Obliekanie a móda |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. |
|
Typy odevov – podľa klímy a počasia |
|
|
|
12.1. |
|
Výber a starostlivosť o oblečenie –
oblečenie na rôzne príležitosti. |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Krajina, ktorej jazyk sa učím – USA
a Veľká Británia |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13.1. |
|
Poloha a obyvatelia. Prítomný priebehový
slovesný čas |
|
|
|
13.2. |
|
Miesto (mesto, veľkomesto), ktoré by som
navštívil. |
|
|
|
13.3. |
|
Výnimočnosť, zvyky, tradície a konvencie.
Rozdiely v britskej a americkej angličtine |
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
Slovensko – moja vlasť |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14.1. |
|
Poloha a obyvatelia |
|
|
|
14.2. |
|
Miesta, ktoré by som odporučil cudzincom.
Predprítomný jednoduchý slovesný čas |
|
|
|
14.3. |
|
Zvyky, tradície, konvencie |
|
|