Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou. 

 

 

STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY



Učebné osnovy predmetu



ANGLICKÝ JAZYK


Študijný odbor:

4210 6 00

 

agropodnikanie
Odborné zameranie:

11

  agroturistika



Denné štúdium absolventov základnej školy


1. Charakteristika predmetu

Primárnym cieľom vyučovania cudzích jazykov v škole vo všeobecnosti je podpora vzájomného porozumenia medzi ľuďmi rôznych krajín a umožnenie komunikácie s nimi. Anglický jazyk má navyše špecifické postavenie ako medzinárodný jazyk v obchode, technike, cestovnom ruchu, vede, diplomacii, ako aj v mnohých iných oblastiach ľudských aktivít. Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú, individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa a komunikovať v cudzom jazyku najmä v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom trhu práce. Okrem toho vyučovanie cudzích jazykov formuje kritické myslenie, myšlienkovú a rečovú tvorivosť, motiváciu žiakov k dosiahnutiu čo najvyššej jazykovej úrovne, samostatnosť v učení sa a zodpovednosť za študijné výsledky. Prvotný cieľ jazykového vyučovania je komunikatívny cieľ, t.j. osvojenie si komunikatívnej kompetencie s cieľom rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti: ústny prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav. Obsahom výučby cudzích jazykov je systematické formovanie, rozvíjanie a sústavné prehlbovanie zručností, vedomostí a návykov zameraných na tieto oblasti: rečové zručnosti, jazykové funkcie, tematické okruhy, jazykové prostriedky. Žiaci majú nadobudnuté všeobecné vedomosti a zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s odborným profilom absolventa.




2. Rozpis učiva

2. ročník
(3 hodiny týždenne, spolu 96 hodín)

Teória

Počet hodín

       

1.

  Rodina

7

     
    1.1.   Osobné údaje – meno, bydlisko, dátum a miesto narodenia, rodinný stav, profesia  
    1.2.   Opis osoby – vzhľad, povahové črty  
    1.3.    Prídavné mená – stupňovanie (pravidelné, nepravidelné, opisom). Pravopis pri prídavných menách – koncovky -er, -est  
    1.4.   Rodinné vzťahy – členovia rodiny, vzťahy medzi súrodencami, rodičmi a deťmi, starí rodičia, pomoc v rodine, domáce práce, rodinné oslavy  
           
2.  

Kultúra a umenie

7
           
    2.1.   Kiná, koncerty – počet, druhy, návštevnosť  
    2.2.   Známe osobnosti – speváci, herci, režiséri  
    2.3.   Školské podujatia  
    2.4.   Určité slovesné tvary modálnych slovies – can, may  
       
3.  

Šport

6
           
    3.1.   Druhy športu – kolektívne, individuálne, letné a zimné, vodné, adrenalínové  
    3.2.   Šport, ktorý ma zaujíma – aktívne, pasívne a dôvody  
    3.3.   Neurčitok prítomný  
           
4.  

Bývanie

7
           
    4.1.   Môj domov – opis domu, bytu, vybavenie miestností, nábytok, práce v domácnosti  
    4.2.    Zložené predložky  
    4.3.   Bývanie v meste a na vidieku – výhody a nevýhody  
    4.4.   Ideálne bývanie – vlastné predstavy o bývaní. Sloveso want to  
    4.5.    Určité slovesné tvary pomocných slovies – will, would  
           
5.  

Obchod a služby

7
           
    5.1.   Nákupné zariadenia, obchody, hypermarkety, trhoviská.  
    5.2.    Rozkazovací slovesný spôsob  
    5.3.   Služby - pošta, banka  
    5.4.   Určité slovesné tvary pomocného slovesa - shall  
           
6.  

Zdravie a životný štýl

7
           
    6.1.   Návšteva u lekára. Otázka na podmet  
    6.2.   Zdravý spôsob života – správna životospráva, telesná a duševná hygiena.  
    6.3.   Určité slovesné tvary modálnych slovies – must, have to. Zápor pri pomocných a spôsobových slovesách  
           
7.  

Cestovanie

7
           
    7.1.   Cieľ cestovania – za prácou, na dovolenku, služobne  
    7.2.   Viacvýznamovosť predložiek – at, on, in  
    7.3.   Dopravné prostriedky – porovnanie, výhody a nevýhody  
    7.4.   Informácie o vlaku, ubytovaní, na recepcii, rezervácia  
           
8.  

Vzdelanie

7
           
    8.1.   Školský systém – typy školských zariadení, druh skúšok, organizácia školského roka, klasifikácia, prázdniny  
    8.2.   Vyučovanie – trvanie, rozsah, predmety, prestávky, školské stravovanie, aktivity na hodine  
    8.3.    Tvary nepravidelných slovies (minimálne 60 slovies)  
    8.4.   Život študenta – voľný čas, záľuby, mimoškolské aktivity, brigády, priatelia, vreckové  
           
9.  

Zamestnanie

7
           
    9.1.   Typy zamestnania – fyzická práca, duševná práca, voľba povolania, jej motivácia  
    9.2.   Prijímací pohovor, žiadosť o zamestnanie, životopis  
    9.3.   Ideálne zamestnanie  
    9.4.    Určité slovesné tvary slovesa - would like  
           
10.  

 Stravovanie

7
           
    10.1.   Jedlá a nápoje počas dňa – raňajky, obed, večera  
    10.2.   Stravovacie zariadenia – stravovanie v škole, doma, v reštaurácii  
    10.3.   Vyjadrenie budúceho deja - going to  
           
11.  

 Záľuby, voľný čas a životný štýl

7
           
    11.1.   Možnosti trávenia voľného času. Príslovky spôsobu a miery  
    11.2.   Organizovaný voľný čas – mimoškolské aktivity, krúžky, brigády  
    11.3.   Individuálne záľuby – umenie, kultúra, hudba, knihy, šport, domáce práce, príroda  
           
12.  

Obliekanie a móda

6
           
    12.1.   Typy odevov – podľa klímy a počasia  
    12.1.   Výber a starostlivosť o oblečenie – oblečenie na rôzne príležitosti.  
           
13.  

 Krajina, ktorej jazyk sa učím – USA a Veľká Británia

7
           
    13.1.   Poloha a obyvatelia. Prítomný priebehový slovesný čas  
    13.2.   Miesto (mesto, veľkomesto), ktoré by som navštívil.  
    13.3.   Výnimočnosť, zvyky, tradície a konvencie. Rozdiely v britskej a americkej angličtine  
           
14.  

Slovensko – moja vlasť

7
           
    14.1.   Poloha a obyvatelia  
    14.2.   Miesta, ktoré by som odporučil cudzincom. Predprítomný jednoduchý slovesný čas  
    14.3.   Zvyky, tradície, konvencie