Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Obchod a služby |
6 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Personál. |
|
|
|
1.2. |
|
Druhy a spôsoby nákupu a platenia –
katalógový predaj, splátky, týždenný nákup. |
|
|
|
1.3. |
|
Export slovenských výrobkov, import
zahraničného tovaru. |
|
|
|
1.4. |
|
Zdvorilostné otázky a odpovede v rôznych
sociálnych kontextoch. Využitie pomocných a modálnych
slovies can, could, shall, would,may, might a pod. |
|
|
|
1.5. |
|
Budúci čas - vyjadrenie náhlych rozhodnutí
pomocou will. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Cestovný ruch |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Cestovanie kedysi a dnes – porovnanie,
výhody a nevýhody. |
|
|
|
2.2. |
|
Cestovanie v budúcnosti. |
|
|
|
2.3. |
|
Možnosti cestovania do zahraničia. |
|
|
|
2.4. |
|
Ubytovacie možnosti. |
|
|
|
2.5. |
|
Vzťažné vety – použitie vzťažných zámen who,
that, which. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Vzdelanie a štúdium |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Prierez životom študenta – školské
povinnosti, voľný čas, záľuby, mimoškolské aktivity,
brigády, vreckové. |
|
|
|
3.2. |
|
Štúdium cudzích jazykov – výmenné jazykové
pobyty, stáže, jazykové kurzy, au-pair. |
|
|
|
3.3. |
|
Vyjadrenie množstva pomocou prísloviek
little, few, much, many, a lot (of) a pod. |
|
|
|
3.4. |
|
Počítateľné a nepočítateľné podstatné mená. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Zamestnanie |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Pracovný čas a voľný čas. |
|
|
|
4.2. |
|
Nezamestnanosť, trh práce, rekvalifikácia,
mzda, pracovné príležitosti doma a v zahraničí, únik mozgov. |
|
|
|
4.3. |
|
Práva a povinnosti zamestnanca. |
|
|
|
4.4. |
|
Základné pravidlá pri písaní formálnych
listov a úradných dokumentov – žiadosť, motivačný list,
štrukturovaný životopis. |
|
|
|
4.5. |
|
Prijímací pohovor do zamestnania. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Životné prostredie |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Ochrana životného prostredia – národné
parky, chránené územia, prírodné rezervácie. |
|
|
|
5.2. |
|
Vplyv životného prostredia na život človeka
– poľnohospodárstvo, zdravá výživa, agroturistika. |
|
|
|
5.3. |
|
Použitie modálnych slovies na vyjadrenie
predpovedí pre budúcnosť. |
|
|
|
5.4. |
|
Podmienkové vety so skutočnou podmienkou a
hypotézy s if. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Informačné technológie a komunikácia |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
Človeka a veda a technika v budúcnosti –
nahradí počítač učiteľa, deti a počítače. |
|
|
|
6.2. |
|
Jazyk ako doruzumievací prostriedok – výučba
svetových jazykov, ich využitie, rozšírenosť. |
|
|
|
6.3. |
|
Jazyk hovorový, štandardný, slang, odborný,
atď. |
|
|
|
6.4. |
|
Jednoduchý a priebehový predminulý čas.
Prehľad tvorby viet a použitia. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Masmédiá |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
Vpyv masmédií na život jednotlivca, rodiny i
spoločnosti. |
|
|
|
7.2. |
|
Reklama a jej vplyv na život človeka. |
|
|
|
7.3. |
|
Predminulý čas v nepriamej reči. |
|
|
|
7.4. |
|
Súslednosť časov. |
|
|
|
7.5. |
|
Transformácia priamych otázok na nepriame. |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
Mládež a jej pohľad na svet |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.1. |
|
Nezdravé javy v živote mladých – násilie,
gamblerstvo,drogy. |
|
|
|
8.2. |
|
Predstavy mladých o budúcnosti – očakávania,
túžby, obavy. |
|
|
|
8.3. |
|
Rôzne formy yjadrenia nevyhnutnosti,
povolenia, práv a povinností. |
|
|
|
8.4. |
|
Pravidlá správania sa. |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Turizmus |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. |
|
Využitie potenciálu krajiny na rozvoj
turizmu. |
|
|
|
9.2. |
|
Turisticky atraktívne miesta. |
|
|
|
9.3. |
|
Vypracovanie konkrétnych návrhov na rozvoj
turizmu v regióne. |
|
|
|
9.4. |
|
Spojky a spájacie výrazy a ich postavenie v
anglickej vete. |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Hoteliérstvo |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
|
Typy ubytovacích zariadení na Slovensku a v
zahraničí. |
|
|
|
10.2. |
|
Hotelový personál, recepcia. |
|
|
|
10.3. |
|
Kvalita služieb, reklamácia. |
|
|
|
10.4. |
|
Vyjdarenie súhlasu a nesúhlasu. |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
Marketing |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1. |
|
Reklama. |
|
|
|
11.2. |
|
Produkt, cena, miesto predaja a propagácia. |
|
|
|
11.3. |
|
Vplyv reklamy na výber výrobkov. |
|
|
|
11.4. |
|
Zmiešané podmienkové vety. |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Účtovníctvo |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. |
|
História a rozdelenie. |
|
|
|
12.2. |
|
Vymedzenie základných pojmov. |
|
|
|
12.3. |
|
Základné, radové a násobné číslovky. Počtové
výrazy. |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Podnikanie |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13.1. |
|
Vymedzenie základných pojmov, výhody a
nevýhody podnikania. |
|
|
|
13.2. |
|
Vytvorenie konkrétneho podnikateľského plánu
na rozvoj regiónu. |
|
|
|
13.3. |
|
Základné frázy a výrazy pri telefónovaní. |
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
Bankovníctvo a poisťovníctvo |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14.1. |
|
Prehľad základných pojmov. |
|
|
|
14.2. |
|
Otvorenie a vedenie účtu. |
|
|
|
14.3. |
|
Bežný účet a podnikateľský účet. |
|
|
|
14.4. |
|
Typy poisťovní. |
|
|
|
|
|
|
|
15. |
|
Projekty a prezentácie |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15.1. |
|
Výber témy, stanovenie zámerov a cieľov. |
|
|
|
15.2. |
|
Plánovanie a realizácia. |
|
|
|
15.3. |
|
Prezentácia. |
|
|
|
15.4. |
|
Vytvorenie krátkej prezentácie na odbornú
tému. |
|
|
|
15.5. |
|
Projekty – individuálne a skupinové. |
|