Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou. 

 

 

STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY



Učebné osnovy predmetu



ANGLICKÝ JAZYK


Študijný odbor:

4210 6 00

 

agropodnikanie
Odborné zameranie:

11

  agroturistika



Denné štúdium absolventov základnej školy


1. Charakteristika predmetu

Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú, individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa v cudzom jazyku v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom trhu práce. Obsahom výučby je systematické formovanie, rozvíjanie a prehlbovanie rečových zručností, jazykových funkcií, tematických okruhov a jazykových prostriedkov. Prvotným cieľom jazykového vyučovania je osvojenie si komunikatívnej kompetencie s cieľom rozvíjať všetky rečové zručnosti: počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, ústny prejav, písomný prejav a mediačné zručnosti. V rámci počúvania a čítania je základným cieľom porozumieť bežným, jednoducho formulovaným výpovediam ako aj vedieť rozlíšiť podstatné informácie od nepodstatných. Témy ústneho ako aj písomného prejavu sa orientujú na jednoduché požiadavky bežného života. Cieľom je najmä vedieť sprostredkovať informácie, súvislo opísať skúsenosti a udalosti a vyjadriť vlastný názor a odôvodniť ho. Žiaci majú nadobudnuté vedomosti a zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s odborným profilom absolventa.



2. Rozpis učiva

3. ročník
(3 hodiny týždenne, spolu 96 hodín)

Teória

Počet hodín

       

1.

  Vzťahy medzi ľuďmi

6

     
    1.1.   Vzťahy v rodine a v škole.  
    1.2.   Generačný konflikt.  
    1.3.    Slovesné časy – jednoduchý prítomný čas, tvorba kladných, záporných a opytovacích viet, použitie.  
    1.4.   Zvratné a zdôrazňovacie zámená (myself, himself, themselves, atď). Recipročné zámená (one – another, each – other).  
           
2.  

Človek a príroda

7
           
    2.1.   Ročné obdobia, počasie.  
    2.2.   Stav životného prostredia – znečistenie zeme, vôd, ovzdušia.  
    2.3.   Slovesné časy – jednoduchý minulý čas, tvorba kladných, záporných a opytovacích viet, použitie. Pravidelné a nepravidelné slovesá.  
    2.4.   Časové vyjadrenia AT, ON, IN, AGO.  
           
3.  

Informačné technológie a komunikácia

8
           
    3.1.   Veda a technika na pomoc človeku – elektronika, informatika, medicína, telekomunikácie, doprava.  
    3.2.    Modálne slovesá can, can’t, have to, don’t have to a ich opisné tvary.  
    3.3.   Pomocné sloveso should, shouldn’t - poskytnutie rád.  
           
4.  

Masmédiá

8
           
    4.1.   Typy a význam masovokomunikačných prostriedkov.  
    4.2.   Tlač – denná tlač, časopisy, rubriky.  
    4.3.   Priebehový prítomný čas – tvorba kladných, záporných a opytovacích viet.  
    4.4.   Porovnanie použitia priebehového a jednoduchého prítomného času.  
           
5.  

Mládež a jej pohľad na svet

10
           
    5.1.   Vonkajšia charakteristika mladých – postava, vlasy, móda, tetovanie, piercing.  
    5.2.   Vnútorná charakteristika mladých – typické vlastnosti, záujmy.  
    5.3.   Stupňovanie prídavných mien – pravidelné (big), nepravidelné (good) a opisom (interesting).  
    5.4.   Predložkové väzby (be afraid of, angry with, atď) a zložené prídavné mená (good-looking, well-known, atď.)  
    5.5.      
6.  

Zvyky a tradície

7
           
    6.1.   Zvyky a tradície na Slovensku – cirkevné a štátne sviatky, folklórne tradície a rôzne podujatia.  
    6.2.   Spolunažívanie národov, tolerancia.  
    6.3.   Vyjadrenia zámerov a želaní – väzby going to, planning to, would like to, would prefer to.  
    6.4.   Predpovede – pomocné sloveso will a won’t.  
           
7.  

Vzory a ideály

8
           
    7.1.   Pozitívne a negatívne charakterové vlastnosti.  
    7.2.   Ideálny človek.  
    7.3.   Delenie prísloviek podľa tvaru a významu. Stupňovanie jednoslabičných prísloviek.  
    7.4.   Príprava konceptu na kontrolnú slohovú prácu: výber z dvoch tém – opis jednoduchého pracovného postupu, reálny alebo vymyslený príbeh.  
    7.5.   Kontrolná slohová práca – čistopis.  
           
8.  

Krajina, ktorej jazyk sa učím – Kanada

6
           
    8.1.   Základné geografické črty – poloha, rozloha, počet obyvateľov, atď.  
    8.2.   Turisticky atraktívne miesta.  
    8.3.   Viacslovné predložky (in front of, in spite of, according to, atď).  
           
9.  

Krajina, ktorej jazyk sa učím – Austrália

6
           
    9.1.   Základné geografické črty – poloha, rozloha, počet obyvateľov, atď.  
    9.2.   Fauna a flóra.  
    9.3.   Priraďovacie spojky (and, as well as, both) a spájacie výrazy (firstly, then, next).  
           
10.  

Veľkomestá – New York, Londýn, Washington

6
           
    10.1.   Geografická poloha a zaujímavosti z histórie.  
    10.2.   Ubytovacie, stravovacie a nákupné možnosti.  
    10.3.   Určitý člen (the), neurčité členy (a, an) a nulový člen.  
    10.4.   Vlastné podstatné mená a názvy s určitým členom a bez člena.  
           
11.  

Marketing

7
           
    11.1.   Dopyt a ponuka.  
    11.2.   Kvalita výrobkov a ich cena.  
    11.3.   Jednoduchý predprítomný čas – tvorba kladných, záporných a opytovacích viet, použitie.  
    11.4.   Časové vyjadrenia for, since.  
           
12.  

Účtovníctvo

7
           
    12.1.   História a rozdelenie.  
    12.2.   Postavenie priameho a nepriameho predmetu v anglickej vete.  
    12.3.   Postavenie predložky v otázke.  
           
13.  

Podnikanie

10
           
    13.1.   Základné pojmy.  
    13.2.   Výhody a nevýhody podnikania.  
    13.3.   Neurčité slovesné tvary – particípium prítomné (living, speaking, being) a minulé (lived, spoken, been).  
    13.4.   Gerundium a infinitív.  
    13.5.   Príprava konceptu na kontrolnú slohovú prácu: výber z dvoch tém – úradný list, krátka kompozícia s vyjadrením vlastného názoru.  
    13.6.   Kontrolná slohová práca – čistopis.