Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Vzťahy medzi ľuďmi |
6 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Vzťahy v rodine a v škole. |
|
|
|
1.2. |
|
Generačný konflikt. |
|
|
|
1.3. |
|
Slovesné časy – jednoduchý prítomný
čas, tvorba kladných, záporných a opytovacích viet,
použitie. |
|
|
|
1.4. |
|
Zvratné a zdôrazňovacie zámená (myself,
himself, themselves, atď). Recipročné zámená (one – another,
each – other). |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Človek a príroda |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Ročné obdobia, počasie. |
|
|
|
2.2. |
|
Stav životného prostredia – znečistenie
zeme, vôd, ovzdušia. |
|
|
|
2.3. |
|
Slovesné časy – jednoduchý minulý čas,
tvorba kladných, záporných a opytovacích viet, použitie.
Pravidelné a nepravidelné slovesá. |
|
|
|
2.4. |
|
Časové vyjadrenia AT, ON, IN, AGO. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Informačné technológie a komunikácia |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Veda a technika na pomoc človeku –
elektronika, informatika, medicína, telekomunikácie,
doprava. |
|
|
|
3.2. |
|
Modálne slovesá can, can’t, have to,
don’t have to a ich opisné tvary. |
|
|
|
3.3. |
|
Pomocné sloveso should, shouldn’t -
poskytnutie rád. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Masmédiá |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Typy a význam masovokomunikačných
prostriedkov. |
|
|
|
4.2. |
|
Tlač – denná tlač, časopisy, rubriky. |
|
|
|
4.3. |
|
Priebehový prítomný čas – tvorba kladných,
záporných a opytovacích viet. |
|
|
|
4.4. |
|
Porovnanie použitia priebehového a
jednoduchého prítomného času. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Mládež a jej pohľad na svet |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Vonkajšia charakteristika mladých – postava,
vlasy, móda, tetovanie, piercing. |
|
|
|
5.2. |
|
Vnútorná charakteristika mladých – typické
vlastnosti, záujmy. |
|
|
|
5.3. |
|
Stupňovanie prídavných mien – pravidelné
(big), nepravidelné (good) a opisom (interesting). |
|
|
|
5.4. |
|
Predložkové väzby (be afraid of, angry with,
atď) a zložené prídavné mená (good-looking, well-known,
atď.) |
|
|
|
5.5. |
|
|
|
6. |
|
Zvyky a tradície |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
Zvyky a tradície na Slovensku – cirkevné a
štátne sviatky, folklórne tradície a rôzne podujatia. |
|
|
|
6.2. |
|
Spolunažívanie národov, tolerancia. |
|
|
|
6.3. |
|
Vyjadrenia zámerov a želaní – väzby going
to, planning to, would like to, would prefer to. |
|
|
|
6.4. |
|
Predpovede – pomocné sloveso will a won’t. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Vzory a ideály |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
Pozitívne a negatívne charakterové
vlastnosti. |
|
|
|
7.2. |
|
Ideálny človek. |
|
|
|
7.3. |
|
Delenie prísloviek podľa tvaru a významu.
Stupňovanie jednoslabičných prísloviek. |
|
|
|
7.4. |
|
Príprava konceptu na kontrolnú slohovú
prácu: výber z dvoch tém – opis jednoduchého pracovného
postupu, reálny alebo vymyslený príbeh. |
|
|
|
7.5. |
|
Kontrolná slohová práca – čistopis. |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
Krajina, ktorej jazyk sa učím – Kanada
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.1. |
|
Základné geografické črty – poloha, rozloha,
počet obyvateľov, atď. |
|
|
|
8.2. |
|
Turisticky atraktívne miesta. |
|
|
|
8.3. |
|
Viacslovné predložky (in front of, in spite
of, according to, atď). |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Krajina, ktorej jazyk sa učím – Austrália
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. |
|
Základné geografické črty – poloha, rozloha,
počet obyvateľov, atď. |
|
|
|
9.2. |
|
Fauna a flóra. |
|
|
|
9.3. |
|
Priraďovacie spojky (and, as well as, both)
a spájacie výrazy (firstly, then, next). |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Veľkomestá – New York, Londýn, Washington |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
|
Geografická poloha a zaujímavosti z
histórie. |
|
|
|
10.2. |
|
Ubytovacie, stravovacie a nákupné možnosti. |
|
|
|
10.3. |
|
Určitý člen (the), neurčité členy (a, an) a
nulový člen. |
|
|
|
10.4. |
|
Vlastné podstatné mená a názvy s určitým
členom a bez člena. |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
Marketing |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1. |
|
Dopyt a ponuka. |
|
|
|
11.2. |
|
Kvalita výrobkov a ich cena. |
|
|
|
11.3. |
|
Jednoduchý predprítomný čas – tvorba
kladných, záporných a opytovacích viet, použitie. |
|
|
|
11.4. |
|
Časové vyjadrenia for, since. |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Účtovníctvo |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. |
|
História a rozdelenie. |
|
|
|
12.2. |
|
Postavenie priameho a nepriameho predmetu v
anglickej vete. |
|
|
|
12.3. |
|
Postavenie predložky v otázke. |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Podnikanie |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13.1. |
|
Základné pojmy. |
|
|
|
13.2. |
|
Výhody a nevýhody podnikania. |
|
|
|
13.3. |
|
Neurčité slovesné tvary – particípium
prítomné (living, speaking, being) a minulé (lived, spoken,
been). |
|
|
|
13.4. |
|
Gerundium a infinitív. |
|
|
|
13.5. |
|
Príprava konceptu na kontrolnú slohovú
prácu: výber z dvoch tém – úradný list, krátka kompozícia s
vyjadrením vlastného názoru. |
|
|
|
13.6. |
|
Kontrolná slohová práca – čistopis. |
|