STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY
Učebné osnovy predmetu
ANGLICKÝ JAZYK
Študijný odbor: |
4210 6 00 |
|
agropodnikanie |
Odborné zameranie: |
13 |
|
alternatívne poľnohospodárstvo |
Denné štúdium pre absolventov strednej školy
1. Charakteristika predmetu
Primárnym cieľom vyučovania cudzích jazykov v škole vo všeobecnosti
je podpora vzájomného porozumenia medzi ľuďmi rôznych krajín a
umožnenie komunikácie s nimi. Anglický jazyk má navyše špecifické
postavenie ako medzinárodný jazyk v obchode, technike, cestovnom
ruchu, vede, diplomacii, ako aj v mnohých iných oblastiach ľudských
aktivít. Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú,
individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa a komunikovať
v cudzom jazyku najmä v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju
osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom
trhu práce. Okrem toho vyučovanie cudzích jazykov formuje kritické
myslenie, myšlienkovú a rečovú tvorivosť, motiváciu žiakov k
dosiahnutiu čo najvyššej jazykovej úrovne, samostatnosť v učení sa a
zodpovednosť za študijné výsledky. Prvotný cieľ jazykového
vyučovania je komunikatívny cieľ, t.j. osvojenie si komunikatívnej
kompetencie s cieľom rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti: ústny
prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav. Obsahom výučby cudzích
jazykov je systematické formovanie, rozvíjanie a sústavné
prehlbovanie zručností, vedomostí a návykov zameraných na tieto
oblasti: rečové zručnosti, jazykové funkcie, tematické okruhy,
jazykové prostriedky. Žiaci majú nadobudnuté všeobecné vedomosti a
zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s
odborným profilom absolventa.
2. Rozpis učiva
1. ročník pomaturitného štúdia
(2 hodiny týždenne, spolu 64 hodín)
Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Obchod a služby |
4 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Nákupné zariadenia, obchody, hypermarkety,
trhoviská. Pomocné slovesá – have, have got |
|
|
|
1.2. |
|
Služby – pošta, banka, polícia, čerpacia
stanica |
|
|
|
1.3. |
|
Reklama, personál |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Cestovný ruch |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Prípravy na cestu, význam a cieľ cestovania,
- za prácou, na dovolenku, služobne. Prítomný jednoduchý a
priebehový slovesný čas |
|
|
|
2.2. |
|
Dopravné prostriedky – porovnanie, výhody a
nevýhody |
|
|
|
2.3. |
|
Informácie o vlaku, ubytovaní, na recepcii.
Vyjadrenie času |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Vzdelanie a štúdium |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Školský systém – typy školských zariadení,
druh skúšok, organizácia školského roka, klasifikácia,
prázdniny |
|
|
|
3.2. |
|
Vyučovanie – trvanie, rozvrh, predmety,
prestávky, školské stravovanie, aktivity na hodine. Minulý
jednoduchý a priebehový slovesný čas |
|
|
|
3.3. |
|
|
|
4. |
|
Zamestnanie |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Typy zamestnania – fyzická práca a duševná
práca. Voľba povolania, jej motivácia. Porovnávanie
prítomného a minulého času pomocou – used to, still, any
more / longer |
|
|
|
4.2. |
|
Žiadosť o zamestnanie, životopis, prijímací
pohovor |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Životné prostredie |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Stav životného prostredia – znečistenie
zeme, vôd, ovzdušia. Druhý a tretí stupeň prídavných mien |
|
|
|
5.2. |
|
Ochrana životného prostredia – národné
parky, chránené územia, výchova. Opis miesta, mesta |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Informačné technológie a komunikácia |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
Veda a technika na pomoc človeku –
elektronika, informatika, medicína, telekomunikácie,
doprava, stavebníctvo |
|
|
|
6.2. |
|
Moderné formy komunikácie – mobilný telefón,
počítač, elektronická pošta, internet. Porovnávanie vecí
rôznym spôsobom – pomocou not as... as, fewer / less than,
similar to |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Masmédiá |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
Typy masovokomunikačných prostriedkov – ich
využitie, výhody, nevýhody. Predprítomný jednoduchý a minulý
jednoduchý slovesný čas |
|
|
|
7.2. |
|
Tlač – denná tlač, časopisy, rubriky.
Predložky – for, since, ago |
|
|
|
7.3. |
|
Rozhlas, televízia – obľúbené typy
programov, sledovanosť |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
Mládež a jej svet |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.1. |
|
Charakteristika mladých – vonkajšia:
postava, vlasy, móda, tetovanie, piercing; vnútorná: typické
vlastnosti, záujmy |
|
|
|
8.2. |
|
Postavenie mladých v spoločnosti – práva,
možnosti štúdia, práca, mladé rodiny. Vyjadrenie budúcnosti
– pomocou prítomného piebehového slovesného času, will |
|
|
|
8.3. |
|
Generačné konflikty – príčiny, prejavy,
dôsledky |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Turizmus |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. |
|
Agroturistika |
|
|
|
9.2. |
|
Využitie potenciálu krajiny na rozvoj
turizmu |
|
|
|
9.3. |
|
Vyjadrenie budúcnosti – pomocou going to,
intend to, due to |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Hotelierstvo |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
|
Ubytovanie. Vyjadrenie budúcnosti vo vetách
- pomocou if, when |
|
|
|
10.2. |
|
Stravovanie. Písanie sprievodného listu |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
Marketing |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1. |
|
Zložky trhu – ponuka a cena |
|
|
|
11.2. |
|
Kvalita a cena výrobkov. Tvorenie prídavných
mien pomocou koncoviek –ing / -ed |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Účtovníctvo |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. |
|
Základné pojmy |
|
|
|
12.2. |
|
Rozdelenie |
|
|
|
12.3. |
|
História účtovníctva. Trpný rod |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Podnikanie |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13.1. |
|
Základné pojmy. Vyplnenie formulára |
|
|
|
13.2. |
|
Výhody a nevýhody podnikania. Písanie
formálneho listu |
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
Bankovníctvo a poisťovníctvo |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14.1. |
|
Základné pojmy – banka, bankový produkt,
poisťovňa, typy poistení |
|
|
|
14.2. |
|
Typy bánk a poisťovní. Formálny telefónny
hovor |
|
|
|
|
|
|
|
15. |
|
Projekty a prezentácie |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15.1. |
|
Stanovenie zámeru a cieľov. Vyjadrenie
odporúčania a rady |
|
|
|
15.2. |
|
Plánovanie a realizácia |
|
|
|
15.3. |
|
Prezentácia |
|
|