Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou. 

 

 

STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY



Učebné osnovy predmetu



ANGLICKÝ JAZYK


Študijný odbor:

4210 6 00

 

agropodnikanie
Odborné zameranie:

13

  alternatívne poľnohospodárstvo



Denné štúdium pre absolventov strednej školy


1. Charakteristika predmetu

Primárnym cieľom vyučovania cudzích jazykov v škole vo všeobecnosti je podpora vzájomného porozumenia medzi ľuďmi rôznych krajín a umožnenie komunikácie s nimi. Anglický jazyk má navyše špecifické postavenie ako medzinárodný jazyk v obchode, technike, cestovnom ruchu, vede, diplomacii, ako aj v mnohých iných oblastiach ľudských aktivít. Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú, individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa a komunikovať v cudzom jazyku najmä v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom trhu práce. Okrem toho vyučovanie cudzích jazykov formuje kritické myslenie, myšlienkovú a rečovú tvorivosť, motiváciu žiakov k dosiahnutiu čo najvyššej jazykovej úrovne, samostatnosť v učení sa a zodpovednosť za študijné výsledky. Prvotný cieľ jazykového vyučovania je komunikatívny cieľ, t.j. osvojenie si komunikatívnej kompetencie s cieľom rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti: ústny prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav. Obsahom výučby cudzích jazykov je systematické formovanie, rozvíjanie a sústavné prehlbovanie zručností, vedomostí a návykov zameraných na tieto oblasti: rečové zručnosti, jazykové funkcie, tematické okruhy, jazykové prostriedky. Žiaci majú nadobudnuté všeobecné vedomosti a zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s odborným profilom absolventa.




2. Rozpis učiva

1. ročník pomaturitného štúdia
(2 hodiny týždenne, spolu 64 hodín)

Teória

Počet hodín

       

1.

  Obchod a služby

4

     
    1.1.   Nákupné zariadenia, obchody, hypermarkety, trhoviská. Pomocné slovesá – have, have got  
    1.2.   Služby – pošta, banka, polícia, čerpacia stanica  
    1.3.   Reklama, personál  
           
2.  

Cestovný ruch

5
           
    2.1.   Prípravy na cestu, význam a cieľ cestovania, - za prácou, na dovolenku, služobne. Prítomný jednoduchý a priebehový slovesný čas  
    2.2.   Dopravné prostriedky – porovnanie, výhody a nevýhody  
    2.3.   Informácie o vlaku, ubytovaní, na recepcii. Vyjadrenie času  
           
3.  

Vzdelanie a štúdium

4
           
    3.1.   Školský systém – typy školských zariadení, druh skúšok, organizácia školského roka, klasifikácia, prázdniny  
    3.2.   Vyučovanie – trvanie, rozvrh, predmety, prestávky, školské stravovanie, aktivity na hodine. Minulý jednoduchý a priebehový slovesný čas  
    3.3.      
4.  

Zamestnanie

4
           
    4.1.   Typy zamestnania – fyzická práca a duševná práca. Voľba povolania, jej motivácia. Porovnávanie prítomného a minulého času pomocou – used to, still, any more / longer  
    4.2.   Žiadosť o zamestnanie, životopis, prijímací pohovor  
           
5.  

Životné prostredie

4
           
    5.1.   Stav životného prostredia – znečistenie zeme, vôd, ovzdušia. Druhý a tretí stupeň prídavných mien  
    5.2.   Ochrana životného prostredia – národné parky, chránené územia, výchova. Opis miesta, mesta  
           
6.  

Informačné technológie a komunikácia

4
           
    6.1.   Veda a technika na pomoc človeku – elektronika, informatika, medicína, telekomunikácie, doprava, stavebníctvo  
    6.2.   Moderné formy komunikácie – mobilný telefón, počítač, elektronická pošta, internet. Porovnávanie vecí rôznym spôsobom – pomocou not as... as, fewer / less than, similar to  
           
7.  

Masmédiá

5
           
    7.1.   Typy masovokomunikačných prostriedkov – ich využitie, výhody, nevýhody. Predprítomný jednoduchý a minulý jednoduchý slovesný čas  
    7.2.   Tlač – denná tlač, časopisy, rubriky. Predložky – for, since, ago  
    7.3.   Rozhlas, televízia – obľúbené typy programov, sledovanosť  
           
8.  

Mládež a jej svet

5
           
    8.1.   Charakteristika mladých – vonkajšia: postava, vlasy, móda, tetovanie, piercing; vnútorná: typické vlastnosti, záujmy  
    8.2.   Postavenie mladých v spoločnosti – práva, možnosti štúdia, práca, mladé rodiny. Vyjadrenie budúcnosti – pomocou prítomného piebehového slovesného času, will  
    8.3.   Generačné konflikty – príčiny, prejavy, dôsledky  
           
9.  

Turizmus

5
           
    9.1.   Agroturistika  
    9.2.   Využitie potenciálu krajiny na rozvoj turizmu  
    9.3.   Vyjadrenie budúcnosti – pomocou going to, intend to, due to  
           
10.  

Hotelierstvo

4
           
    10.1.   Ubytovanie. Vyjadrenie budúcnosti vo vetách - pomocou if, when  
    10.2.   Stravovanie. Písanie sprievodného listu  
           
11.  

 Marketing

4
           
    11.1.   Zložky trhu – ponuka a cena  
    11.2.   Kvalita a cena výrobkov. Tvorenie prídavných mien pomocou koncoviek –ing / -ed  
           
12.  

Účtovníctvo

4
           
    12.1.   Základné pojmy  
    12.2.   Rozdelenie  
    12.3.   História účtovníctva. Trpný rod  
           
13.  

Podnikanie

4
           
    13.1.   Základné pojmy. Vyplnenie formulára  
    13.2.   Výhody a nevýhody podnikania. Písanie formálneho listu  
           
14.  

Bankovníctvo a poisťovníctvo

4
           
    14.1.   Základné pojmy – banka, bankový produkt, poisťovňa, typy poistení  
    14.2.   Typy bánk a poisťovní. Formálny telefónny hovor  
           
15.  

Projekty a prezentácie

4
           
    15.1.   Stanovenie zámeru a cieľov. Vyjadrenie odporúčania a rady  
    15.2.   Plánovanie a realizácia  
    15.3.   Prezentácia