Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou. 

 

 

STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY



Učebné osnovy predmetu



ANGLICKÝ JAZYK


Študijný odbor:

4210 6 00

 

agropodnikanie
Odborné zameranie:

13

  alternatívne poľnohospodárstvo



Denné štúdium absolventov základnej školy


1. Charakteristika predmetu

Jazykové vyučovanie vytvára a podporuje spoločenskú, individuálnu a profesionálnu spôsobilosť dorozumieť sa v cudzom jazyku v reálnych podmienkach a tým slúži rozvoju osobnosti a umožňuje sa lepšie uplatniť na domácom i zahraničnom trhu práce. Obsahom výučby je systematické formovanie, rozvíjanie a prehlbovanie rečových zručností, jazykových funkcií, tematických okruhov a jazykových prostriedkov. Prvotným cieľom jazykového vyučovania je osvojenie si komunikatívnej kompetencie s cieľom rozvíjať všetky rečové zručnosti: počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, ústny prejav, písomný prejav a mediačné zručnosti. V rámci počúvania a čítania je základným cieľom porozumieť bežným, jednoducho formulovaným výpovediam ako aj vedieť rozlíšiť podstatné informácie od nepodstatných. Témy ústneho ako aj písomného prejavu sa orientujú na jednoduché požiadavky bežného života. Cieľom je najmä vedieť sprostredkovať informácie, súvislo opísať skúsenosti a udalosti a vyjadriť vlastný názor a odôvodniť ho. Žiaci majú nadobudnuté vedomosti a zručnosti aplikovať a rozširovať o odbornú terminológiu v súlade s odborným profilom absolventa.


2. Rozpis učiva

4. ročník
(3 hodiny týždenne, spolu 81 hodín)

Teória

Počet hodín

       

1.

  Vzťahy medzi ľuďmi

5

     
    1.1.   Priateľstvo a láska – hodnotový systém, stretnutia a oslavy.  
    1.2.   Vyjadrenie pravdepodobnosti (will probably), určitosti (will definitely) a možnosti (may, might).  
    1.3.   Slovesný spôsob – oznamovací, rozkazovací a podmieňovací.  
           
2.  

Človek a príroda

6
           
    2.1.   Vplyv životného prostredia na život človeka – poľnohospodárstvo, zdravá výživa, agroturistika.  
    2.2.   Časové vety s uvádzajúcimi spojkami when, after a before.  
    2.3.   Podmienkové vety s reálnou (skutočnou) podmienkou.  
           
3.  

Informačné technológie a komunikácia

6
           
    3.1.   Moderné formy komunikácie – mobilný telefón, počítač, elektronická pošta, internet.  
    3.2.   Priebehový minulý čas – tvorba kladných, záporných a opytovacích viet, použitie.  
    3.3.   Krátka prídavná otázka a zisťovacie otázky.  
           
4.   Masmédiá 7
           
    4.1.   Rozhlas, televízia – obľúbené typy programov, sledovanosť.  
    4.2.   Slovesný rod: činný a tŕpny.  
    4.3.   Používanie a prekladanie tŕpneho rodu.  
    4.4.   Slovesá s činným aj tŕpnym významom.  
           
5.  

Mládež a jej pohľad na svet

7
           
    5.1.   Postavenie mladých v spoločnosti – práva, možnosti štúdia, práca.  
    5.2.   Normy a ich porušovanie, generačné konflikty.  
    5.3.   Priebehový prítomný čas – vyjadrenie plánovanej budúcnosti.  
    5.4.   Podmienkové vety s nereálnou (neskutočnou) podmienkou.  
           
6.  

Zvyky a tradície

6
           
    6.1.   Zvyky a tradície v anglicky hovoriacich krajinách.  
    6.2.   Predprítomný priebehový čas – tvorba kladných, záporných a opytovacích viet, použitie.  
    6.3.   Vyjadrenie zvyku v minulosti – väzba used to.  
           
7.  

Vzory a ideály

8
           
    7.1.   Človek, ktorého si vážim.  
    7.2.   Základné slovesné a nominálne väzby – s infinitívom s časticou to, s infinitívom bez častice to (let, make), s gerundiom.  
    7.3.   Príprava konceptu na kontrolnú slohovú prácu: výber z dvoch tém – opis jednoduchého pracovného postupu, reálny alebo vymyslený príbeh.  
    7.4.   Kontrolná slohová práca – čistopis.  
           
8.  

Krajina, ktorej jazyk sa učím – Kanada

5
           
    8.1.   Výnimočnosť krajiny, zvyky a tradície.  
    8.2.   Fauna a flóra.  
    8.3.   Slovesné podstatné meno.  
           
9.  

Krajina, ktorej jazyk sa učím – Austrália

5
           
    9.1.   Turisticky atraktívne miesta. Životný štýl.  
    9.2.   Zloženie obyvateľstva, aborigínci.  
    9.3.   Vzťažné vety so zámenami who, that, which.  
           
10.  

Veľkomestá – New York, Londýn, Washington

5
           
    10.1.   Výnimočné miesta a pamätihodnosti, ktoré by som navštívil.  
    10.2.   Neurčité zámená one, all, each, other, none, either, much, many, little, atď.  
    10.3.   Vyjadrenie záporu pomocou menných a príslovkových výrazov – no, nobody, never, none a pod.  
           
11.  

Marketing

7
           
    11.1.   Reklama a propagácia.  
    11.2.   Jednoduchý predminulý čas – tvorba kladných, záporných a opytovacích viet.  
    11.3.   Význam a použitie predminulého času.  
           
12.  

Účtovníctvo

6
           
    12.1.   Vymedzenie základných pojmov.  
    12.2.   Priama a nepriama reč v anglickom jazyku. Súslednosť časov.  
    12.3.   Písanie interpunkčných znamienok – úvodzovky, čiarka, spojovník, atď.  
    12.4.   Písanie veľkých písmen, napríklad v názvoch kníh, časopisov a novín.  
           
13.  

Podnikanie

8
           
    13.1.   Podnikateľský plán.  
    13.2.   Základné rozdiely v britskej a americkej angličtine.  
    13.3.   Príprava konceptu na kontrolnú slohovú prácu: výber z dvoch tém – úradný list, krátka kompozícia s vyjadrením vlastného názoru.  
    13.4.   Kontrolná slohová práca – čistopis.