Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Vzťahy medzi ľuďmi |
5 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Priateľstvo a láska – hodnotový systém,
stretnutia a oslavy. |
|
|
|
1.2. |
|
Vyjadrenie pravdepodobnosti (will probably),
určitosti (will definitely) a možnosti (may, might). |
|
|
|
1.3. |
|
Slovesný spôsob – oznamovací, rozkazovací a
podmieňovací. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Človek a príroda |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Vplyv životného prostredia na život človeka
– poľnohospodárstvo, zdravá výživa, agroturistika. |
|
|
|
2.2. |
|
Časové vety s uvádzajúcimi spojkami when,
after a before. |
|
|
|
2.3. |
|
Podmienkové vety s reálnou (skutočnou)
podmienkou. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Informačné technológie a komunikácia |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Moderné formy komunikácie – mobilný telefón,
počítač, elektronická pošta, internet. |
|
|
|
3.2. |
|
Priebehový minulý čas – tvorba kladných,
záporných a opytovacích viet, použitie. |
|
|
|
3.3. |
|
Krátka prídavná otázka a zisťovacie otázky. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Masmédiá |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Rozhlas, televízia – obľúbené typy
programov, sledovanosť. |
|
|
|
4.2. |
|
Slovesný rod: činný a tŕpny. |
|
|
|
4.3. |
|
Používanie a prekladanie tŕpneho rodu. |
|
|
|
4.4. |
|
Slovesá s činným aj tŕpnym významom. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Mládež a jej pohľad na svet |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Postavenie mladých v spoločnosti – práva,
možnosti štúdia, práca. |
|
|
|
5.2. |
|
Normy a ich porušovanie, generačné
konflikty. |
|
|
|
5.3. |
|
Priebehový prítomný čas – vyjadrenie
plánovanej budúcnosti. |
|
|
|
5.4. |
|
Podmienkové vety s nereálnou (neskutočnou)
podmienkou. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Zvyky a tradície |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
Zvyky a tradície v anglicky hovoriacich
krajinách. |
|
|
|
6.2. |
|
Predprítomný priebehový čas – tvorba
kladných, záporných a opytovacích viet, použitie. |
|
|
|
6.3. |
|
Vyjadrenie zvyku v minulosti – väzba used
to. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Vzory a ideály |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
Človek, ktorého si vážim. |
|
|
|
7.2. |
|
Základné slovesné a nominálne väzby – s
infinitívom s časticou to, s infinitívom bez častice to
(let, make), s gerundiom. |
|
|
|
7.3. |
|
Príprava konceptu na kontrolnú slohovú
prácu: výber z dvoch tém – opis jednoduchého pracovného
postupu, reálny alebo vymyslený príbeh. |
|
|
|
7.4. |
|
Kontrolná slohová práca – čistopis. |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
Krajina, ktorej jazyk sa učím – Kanada
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.1. |
|
Výnimočnosť krajiny, zvyky a tradície. |
|
|
|
8.2. |
|
Fauna a flóra. |
|
|
|
8.3. |
|
Slovesné podstatné meno. |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Krajina, ktorej jazyk sa učím – Austrália
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. |
|
Turisticky atraktívne miesta. Životný štýl. |
|
|
|
9.2. |
|
Zloženie obyvateľstva, aborigínci. |
|
|
|
9.3. |
|
Vzťažné vety so zámenami who, that, which. |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Veľkomestá – New York, Londýn, Washington |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
|
Výnimočné miesta a pamätihodnosti, ktoré by
som navštívil. |
|
|
|
10.2. |
|
Neurčité zámená one, all, each, other, none,
either, much, many, little, atď. |
|
|
|
10.3. |
|
Vyjadrenie záporu pomocou menných a
príslovkových výrazov – no, nobody, never, none a pod. |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
Marketing |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1. |
|
Reklama a propagácia. |
|
|
|
11.2. |
|
Jednoduchý predminulý čas – tvorba kladných,
záporných a opytovacích viet. |
|
|
|
11.3. |
|
Význam a použitie predminulého času. |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Účtovníctvo |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. |
|
Vymedzenie základných pojmov. |
|
|
|
12.2. |
|
Priama a nepriama reč v anglickom jazyku.
Súslednosť časov. |
|
|
|
12.3. |
|
Písanie interpunkčných znamienok –
úvodzovky, čiarka, spojovník, atď. |
|
|
|
12.4. |
|
Písanie veľkých písmen, napríklad v názvoch
kníh, časopisov a novín. |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Podnikanie |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13.1. |
|
Podnikateľský plán. |
|
|
|
13.2. |
|
Základné rozdiely v britskej a americkej
angličtine. |
|
|
|
13.3. |
|
Príprava konceptu na kontrolnú slohovú
prácu: výber z dvoch tém – úradný list, krátka kompozícia s
vyjadrením vlastného názoru. |
|
|
|
13.4. |
|
Kontrolná slohová práca – čistopis. |
|