STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY
Učebné osnovy predmetu
SLUŽBY V AGROTURISTIKE
Študijný odbor: |
4210 6 00 |
|
agropodnikanie |
Odborné zameranie: |
11 |
|
alternatívne poľnohospodárstvo |
Denné štúdium absolventov základnej školy
1. Charakteristika predmetu
Úlohou predmetu je poskytnúť žiakom poznatky o získaní návykov
hygieny, estetiky a bezpečnosti služieb v oblasti agroturistiky a
vidieckej turistiky. Žiaci získajú vedomosti o významných činiteľoch
pre uspokojovanie potrieb hostí – turistov, a to o hygiene, estetike
a bezpečnosti prostredia vidieckej turistiky, komplexných služieb a
organizovania rôznych turistických aktivít.
Obsah učiva predstavuje zásady a princípy hygieny prostredia,
potreby individuálnej a kolektívnej hygieny, hygieny potravín,
ochrany zdravia, základmi prvej pomoci, hygienickými a
bezpečnostnými normami a predpismi a pod.
Osnova predmetu je rámcová a predpokladá, že si ju vyučujúci tvorivo
rozpracuje v tematickom pláne na konkrétne podmienky regiónu a
potreby turistov a v zmysle zásad projektového vyučovania.
2. Rozpis učiva
4. ročník
(1 hodina týždenne, spolu 27 hodín)
Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Hygiena v agroturistike |
12 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Bezpečnosť práce a zodpovednosť za zverené
činnosti |
|
|
|
1.2. |
|
Legislatívne normy určujúce zodpovednosť a
kompetencie pri úrazoch |
|
|
|
1.3. |
|
Povinnosti pracovníkov, úlohy organizácie |
|
|
|
1.4. |
|
Pracovné úrazy, vznik a príčiny, prevencia,
evidencia a údaje o úrazoch, druhy pracovných úrazov |
|
|
|
1.5. |
|
Postup pri vzniku úrazu |
|
|
|
1.6. |
|
Výkon inštruktorov pri výcviku zručností,
hromadný výcvik a bezpečnosť pri výcviku ( plánovanie,
cykloturistika, vodná turistika) |
|
|
|
1.7. |
|
Základné požiadavky na materiálne vybavenie
frekventantov kurzov, bezpečnosť prevádzky motorových
vozidiel |
|
|
|
1.8. |
|
Všeobecné bezpečnostné zásady vo vzťahu k
agroturistike v oblasti. poľnohospodárstva |
|
|
|
1.9. |
|
Spolupráca pri zaisťovaní bezpečnosti s
ďalšími organizáciami |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Rast negatívnych následkov turistiky a
turizmu na prírodu a krajinu |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Základné princípy vzniku konfliktov
turistiky s ochranou prírody |
|
|
|
2.2. |
|
Zhrnutie negatívnych následkov
neregulovaných aktivít v chránených územiach |
|
|
|
2.3. |
|
Niektoré špecifické ukážky devastácie
spôsobenej turistikou a turizmom |
|
|
|
2.4. |
|
Niektoré vnútorné príčiny súčasného stavu |
|
|
|
2.5. |
|
Nutnosť integrácie ochrany prírody a
turistického využívania krajiny |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Koncepcia rozvoja CR v SR |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Národný plán rozvoja CR |
|
|
|
3.2. |
|
Koncepcia rozvoja CR v Košickom samosprávnom
kraji |
|
|
|
3.3. |
|
Koncepcia rozvoja CR vo Veľkých Kapušanoch |
|
|
|
3.4. |
|
Analýza prostredia CR v regióne |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Exkurzia – cvičenie |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Komplexné preverovanie vedomostí a zručností
podľa tematických celkov, alebo exkurzia do objektu
vidieckej turistiky |
|
|