STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY
Učebné osnovy predmetu
TURISTIKA NA VIDIEKU
Študijný odbor: |
4210 6 00 |
|
agropodnikanie |
Odborné zameranie: |
11 |
|
agroturistika |
Denné štúdium absolventov základnej školy
1. Charakteristika predmetu
Cieľom predmetu je špeciálna odborná príprava žiakov na
podnikateľské aktivity v oblasti vidieckej turistiky. Žiaci počas
štúdia získajú poznatky, vedomosti a skúsenosti z jednotlivých
činností vo vidieckej turistike. Predmet je zameraný na základné
pojmy, klasifikáciu CR a služieb, ktorého súčasťou je aj vidiecka
turistika a agroturistika, predpoklady ich rozvoja, ekonomické
aspekty, podnikateľské zámery, marketing a na ďalšie oblasti
poznatkov vidieckej turistiky a agroturistiky.
Rámcový rozpis učiva predpokladá, že vyučujúci ho tvorivo rozpracuje
na konkrétne ciele a podmienky školy a daného regiónu.
Na aktualizáciu obsahu učiva treba priebežne využívať moderné, naše
a zahraničné komunikačné prostriedky, ako internet, informačné
strediská, televíziu, rozhlas, časopisy atď.
Tematický plán je potrebné, aby jednotliví vyučujúci vypracovali s
uplatnením zásad projektového vyučovania.
2. Rozpis učiva
3. ročník
(2 hodiny týždenne, z toho 0,5 hodín cvičení
Spolu 58 hodín, z toho 14 hodín cvičení)
Teória |
Počet hodín |
|
|
|
|
1. |
|
Schopnosti potrebné pre
vedenie malého podniku služieb |
9 |
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Komunikácia a vzťahy k verejnosti |
|
|
|
1.2. |
|
Vystupovanie, prezentácia |
|
|
|
1.3. |
|
Vyjednávanie |
|
|
|
1.4. |
|
Oslovenie sponzora |
|
|
|
1.5. |
|
Riadenie a plánovanie |
|
|
|
1.6. |
|
Práca s informačným systémom(PC) |
|
|
|
1.7. |
|
Trh CR a prieskum trhu |
|
|
|
|
|
2. |
|
Marketingová stratégia pre malý podnik
služieb vo vidieckom turizme, spracovaná na základe znalosti
konkrétneho cvičného územia |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Marketing – ciele, stratégia, nástroje |
|
|
|
2.1. |
|
Kto je náš klient – prieskum trhu potreby
cieľovej skupiny, zistenie cenových vstupov |
|
|
|
2.3. |
|
Prieskum možností pre naplnenie potrieb
klienta v blízkom okolí školy |
|
|
|
2.4. |
|
Spracovanie cenovej stratégie |
|
|
|
2.5. |
|
Získanie podporovateľov myšlienky(sponzorov) |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Založenie a vedenie simulovaného malého
podniku služieb |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Klasifikácia jednotlivých úloh
podnikateľskej činnosti |
|
|
|
3.2. |
|
Lokalita malých ubytovacích zariadení |
|
|
|
3.3. |
|
Ekonomické a ekologické aspekty výstavby a
prevádzky malých ubytovacích zariadení |
|
|
|
3.4. |
|
Výnosy, náklady a hospodársky výsledok |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Informačný systém |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Podstata a obsah informačného systému CR |
|
|
|
4.2. |
|
Ponuka a dopyt CR a jej údajová základňa |
|
|
|
4.3. |
|
Turistické informačné kancelárie |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Vytvorenie programu pre skupinu hostí z
partnerskej školy zo zahraničia, zrealizovanie programu pre
skupinu |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
|
Zabezpečenie programu pre skupinu |
|
|
|
5.2. |
|
Sprevádzanie skupiny v rámci pripraveného
programu |
|
|
|
5.3. |
|
Dokumentácia pobytu hostí a spracovanie
záverečnej správy |
|
|
|
5.3. |
|
Situačné hry |
|
|
|
|
|
|
|
Cvičenie |
|
14 |
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Opakovanie služieb CR |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Opakovanie otázok vidieckeho turizmu |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Marketing turizmu v okolí školy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Dopravy a služby |
|
|
|
3.2. |
|
Cestovné kancelárie a agentúry |
|
|
|
3.3. |
|
Návštevnícke atraktivity |
|
|
|
3.4. |
|
Nákupy vo voľnom čase |
|
|
|
3.5. |
|
Marketingový výskum |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Projekt agroturistickej farmy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
Vypracovať štruktúru CR |
|
|
|
4.2. |
|
Rozpis pobytu |
|
|