Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou. 

 

 

STREDNÁ POĽNOHOSPODÁRSKA ŠKOLA VEĽKÉ KAPUŠANY



Učebné osnovy predmetu



TURISTIKA NA VIDIEKU


Študijný odbor:

4210 6 00

 

agropodnikanie
Odborné zameranie:

11

  agroturistika



Denné štúdium absolventov základnej školy


1. Charakteristika predmetu

Cieľom predmetu je špeciálna odborná príprava žiakov na podnikateľské aktivity v oblasti vidieckej turistiky. Žiaci počas štúdia získajú poznatky, vedomosti a skúsenosti z jednotlivých činností vo vidieckej turistike. Predmet je zameraný na základné pojmy, klasifikáciu CR a služieb, ktorého súčasťou je aj vidiecka turistika a agroturistika, predpoklady ich rozvoja, ekonomické aspekty, podnikateľské zámery, marketing a na ďalšie oblasti poznatkov vidieckej turistiky a agroturistiky.
Rámcový rozpis učiva predpokladá, že vyučujúci ho tvorivo rozpracuje na konkrétne ciele a podmienky školy a daného regiónu.
Na aktualizáciu obsahu učiva treba priebežne využívať moderné, naše a zahraničné komunikačné prostriedky, ako internet, informačné strediská, televíziu, rozhlas, časopisy atď.
Tematický plán je potrebné, aby jednotliví vyučujúci vypracovali s uplatnením zásad projektového vyučovania.



2. Rozpis učiva

3. ročník
(2 hodiny týždenne, z toho 0,5 hodín cvičení
Spolu 58 hodín, z toho 14 hodín cvičení)

Teória

Počet hodín

       

1.

  Schopnosti potrebné pre vedenie malého podniku služieb

9

     
   

1.1.

  Komunikácia a vzťahy k verejnosti  
   

1.2.

  Vystupovanie, prezentácia  
    1.3.   Vyjednávanie  
    1.4.   Oslovenie sponzora  
    1.5.   Riadenie a plánovanie  
    1.6.   Práca s informačným systémom(PC)  
    1.7.   Trh CR a prieskum trhu  
       
2.  

Marketingová stratégia pre malý podnik služieb vo vidieckom turizme, spracovaná na základe znalosti konkrétneho cvičného územia

5
           
    2.1.   Marketing – ciele, stratégia, nástroje  
    2.1.   Kto je náš klient – prieskum trhu potreby cieľovej skupiny, zistenie cenových vstupov  
    2.3.   Prieskum možností pre naplnenie potrieb klienta v blízkom okolí školy  
    2.4.   Spracovanie cenovej stratégie  
    2.5.   Získanie podporovateľov myšlienky(sponzorov)  
           
3.  

Založenie a vedenie simulovaného malého podniku služieb

7
           
    3.1.   Klasifikácia jednotlivých úloh podnikateľskej činnosti  
    3.2.   Lokalita malých ubytovacích zariadení  
    3.3.   Ekonomické a ekologické aspekty výstavby a prevádzky malých ubytovacích zariadení  
    3.4.   Výnosy, náklady a hospodársky výsledok  
           
4.  

Informačný systém

8
           
    4.1.   Podstata a obsah informačného systému CR  
    4.2.   Ponuka a dopyt CR a jej údajová základňa  
    4.3.   Turistické informačné kancelárie  
           
5.  

Vytvorenie programu pre skupinu hostí z partnerskej školy zo zahraničia, zrealizovanie programu pre skupinu

10
           
    5.1.   Zabezpečenie programu pre skupinu  
    5.2.   Sprevádzanie skupiny v rámci pripraveného programu  
    5.3.   Dokumentácia pobytu hostí a spracovanie záverečnej správy  
    5.3.   Situačné hry  
           

Cvičenie

  14
           
1.  

Opakovanie služieb CR

 
           
2.  

Opakovanie otázok vidieckeho turizmu

 
           
3.  

Marketing turizmu v okolí školy

 
           
    3.1.   Dopravy a služby  
    3.2.   Cestovné kancelárie a agentúry  
    3.3.   Návštevnícke atraktivity  
    3.4.   Nákupy vo voľnom čase  
    3.5.   Marketingový výskum  
           
4.  

Projekt agroturistickej farmy

 
           
    4.1.   Vypracovať štruktúru CR  
    4.2.   Rozpis pobytu